Stránky

utorok, 22. januára 2013

Nové trendy v online PR , časť 1.

Ako sme diskutovali v príspevku "Máte obľúbený PR web", aj online PR podlieha zmenám a novým trendom. Z hľadiska online publikovania je to hlavne vďaka Googlu a jeho spôsobu hodnotenia jednotlivých webstránok (posledné úpravy google algoritmu - panda a pinquin, ktoré ovplyvnili doterajšie hodnotenie niektorých web stránok).

Online PR má dva základné ciele:

- riadená komunikácia v rámci marketingu
- budovanie spätných odkazov ako nových zdrojov návštevnosti web stránky a ako faktora vplývajúceho na SEO

Práve ten druhý cieľ pre mnohých stráca zmysel - keď "stratili hodnotenie free PR webov". Dobrá správa je, že niektoré web stránky nie sú klasické PR weby, ale publikovanie poskytujú ako jednu z viacerých služieb a vďaka skutočnej starostlivosti adminov o web majú stále dobré hodnoty page ranku (číslesné hodnotenie web stránok googlom).
Zlá správa je, že google znova chystá úpravu svojho algoritmu.

Na druhej strane sa vynárajú nové možnosti, respektíve získajú na význame, pretože oni tu boli aj predtým.
Poďme sa teda pozrieť, kam a ako umiestňovať klasické PR články, ktorých cieľom je získavanie spätných odkazov.
  1. Vlastný blog v rámci web stránky - to bude mať stále väčší dôraz pre relevantnosť web stránky - pravidelné publikovanie nového obsahu. Pre google je NOVÉ = RELEVANTNEJŠIE. Pravdaže sa bude musieť "klasická podoba PR článkov" zmeniť na pútavejšie, originálnejšie a hodnotnejšie. Spätné odkazy bude potrebné získať z externých zdrojov - najjednoduchšie je zdieľanie na sociálnych sieťach. Sú to síce "nofolow" odkazy , ale každý odkaz sa ráta. Na druhej strane zo sociálnych sietí možno získať celkom slušnú návštevnosť. Čím viac cieleného zdieľania v podobe spolupráce napríklad s facebook stránkami, tým lepšie! Možností propagácie článkov z blogu je veľa, preto o tom v niektorom najbližšom článku :-).
  2. Blog na free blogovom systéme - napríklad blogeer, blog.sme.sk a podobne. V zásade platia pravidlá ako v bode 1, ale autor blogu môže sám manažovať odkazy, ktoré do blogu umiestni. Pokiaľ si vyberiete väčšie a úspešnejšie blogové systémy, budete mať do určitej miery zabezpečené aj publikum. Ale zdôrazňujem - zameranie článkov a ich spracovanie bude musieť byť úplne iné! A tiež treba mať na pamäti, že tento spôsob si vyžaduje pravidelnú "starostlivosť" a plnenie novým obsahom. Ako sa hovorí, čas sú peniaze :-) - tak hor sa do písania!
  3. Spolupráca s blogermi - bude naberať na význame stále viac. Blogeri predstavujú úžasnú silu internetu v distribúcii rôznych druhov a typov informácií. Môžu pre vás písať recenzie, skúsenosti s poskytnutými vzorkami, publicistické či náučné články. Spolupráca bude viac individuálna, rovnako ako spôsob "platby za služby". V niektorých prípadoch postačí vzájomná výmena článkov (hosťovanie blogerov), v iných prípadoch finančná odmena. A samozrejme, mnohí blogeri si budú chcieť zachovať svoju nezávislosť - ale aj s nimi môžete úspešne pracovať. Poskytnite im zaujímavý a exkluzívny materíál o vás, vašej dobročinnej činnosti, úspešnej akcii a podobne. Kreativita v tomto prípade bude na mieste :-).
  4. /pokračovanie v ďalšom článku počas najbližších dní :-)

1 komentár :